نحوه وارد کردن شارژ همراه اول

نحوه وارد کردن شارژ همراه اول

پس از این که کد شارژ همراه اول را از سامانه خرید اینترنتی کارت شارژ دریافت کردید، کد زیر را در گوشی همراه خود وارد کنید.

Ok یا دکمه سبز # شماره رمز شارژ # * 140 *

برای اطلاع از باقیمانده شارژ سیم‌کارت همراه اول‌تان نیز باید کد زیر را وارد کنید.

Ok یا دکمه سبز #11 * 140 *

نحوه وارد کردن شارژ همراه اول ۱۰۰۰ تومانی

نحوه وارد کردن شارژ ۱۰۰۰ تومانی همراه اول، با بقیه‌ی انواع شارژهای همراه اول متفاوت است. شما برای وارد کردن شارژ همراه اول هزار تومانی، باید در سرویس جیرینگ همراه اول ثبت نام کنید. این کار تنها زمانی که برای اولین بار می‌خوهید از این نوع شارژ استفاده کنید، لازم است. برای ثبت نام در جیرینگ، کد زیر را وارد کنید:

*123#دکمه سبز یا ok

پس از وارد کردن این کد، در پنجره‌ای که باز می‌شود، ابتدا عدد ۰ را برای ثبت نام، و سپس عدد ۱ را برای تأیید اطلاعات وارد کنید. بسیار خب، ثبت نام شما تکمیل شد و شما پیامکی حاوی رمز سرویس جیرینگ دریافت خواهید کرد. از این به بعد، برای وارد کردن شارژ ۱۰۰۰ تومانی همراه اول، کافی است کد زیر را وارد کنید:

*123*44*کد 14 رقمی شارژ 1000 تومانی

نکته: در  هنگام  فعالسازی  رمز  شارژ  الکترونیکی خود دقت نمایید، زیرا  در صورت تکرار  بیش از   4  بار  خطا  در ورود رمز،  سیم کارت شما قفل شده و وارد لیست سیاه می شود. در این صورت برای  برقراری مجدد  ارتباط ،‌ به  دفاتر خدمات ارتباطی ،  مراکزتلفن ثابت (درتهران ) و ادارات مشترکین (سایراستان‌ها) مراجعه و  یا با مرکز اطلاع رسانی تماس حاصل نمایید.

انتقال اعتبار از سيم‌كارت دائمي همراه اول به اعتباري

بر اساس اين گزارش مشتركين اعتباري همراه اول مي توانند علاوه بر روش هاي مرسوم تهيه شارژ، از طريق سيم‌كارت دائمي نيز خط خود را شارژ كنند؛ به صورتي كه مبلغ منتقل شده در قبض خط دائمي اضافه مي گردد.

همراه ‌اول از تخفيف 5 درصدي خريد شارژ از طريق پرتال و راه‌اندازي سرويس انتقال اعتبار از سيم كارت دائمي به اعتباري توسط اين اپراتور خبر داد.

به گزارش ايسنا، بمنظور تشويق مشتركين اعتباري به خريد شارژ الكترونيكي و دسترسي آسان و ارزان مشتركين اپراتور اول به اين خدمت، از اين پس خريد شارژ الكترونيك سيم‌كارت اعتباري همراه‌اول با 5 درصد تخفيف از طريق پرتال اينترنتي اين اپراتور انجام مي شود.

بر اساس اين گزارش مشتركين سيم‌كارت‌هاي اعتباري همراه ‌اول مي‌توانند با مراجعه به بخش فروش اينترنتي شارژ همراه‌ اول با استفاده از كارت‌هاي عضو شتاب شارژهاي 20 هزار، 50 هزار، 100 هزار و 200 هزار ريالي را با 5 درصد تخفيف خريداري كنند.

*راه‌اندازي سرويس انتقال اعتبار از سيم كارت دائمي به اعتباري توسط همراه اول

همراه اول همچنين اعلام كرد بمنظور سهولت در تأمين اعتبار سيم كارت‌هاي اعتباري همراه اول بويژه در ايام حج، اپراتور اول سرويس انتقال اعتبار از سيم كارت دائمي به سيم كارت اعتباري همراه اول را مهيا كرد.

بر اساس اين گزارش مشتركين اعتباري همراه اول مي توانند علاوه بر روش هاي مرسوم تهيه شارژ، از طريق سيم‌كارت دائمي نيز خط خود را شارژ كنند؛ به صورتي كه مبلغ منتقل شده در قبض خط دائمي اضافه مي گردد.

مشتركين بايد جهت استفاده از اين سرويس رمز انتقال، مبلغ اعتبار و شماره مقصد را به شماره پيامكي 8911 ارسال كنند. هزينه هر انتقال اعتبار 40 تومان بوده و مقدار هر تراكنش بايد مضربي از 10 هزار و بين 10 هزار تا 100 هزار ريال باشد. همچنين، در صورت رسيدن بدهي به 60 درصد وديعه سيم‌كارت دائمي، امكان استفاده از اين سرويس تا زمان وصول بدهي وجود ندارد.

مشتركين دائمي با شرايط غيرعادي (مانند تقسيط قبض، سيم‌كارت تست و اداري) و مشتركين دائمي با پيش شماره «0910» امكان استفاده از اين سرويس را ندارند.

روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران گفته است: علاقه‌مندان به اين سرويس مي ‌توانند جهت اطلاعات بيشتر به پرتال همراه اول به نشاني www.mci.ir مراجعه كنند.

سرویس انتقال اعتبار

سرویس انتقال اعتبار
 

معرفی سرویس

مشترکین تلفن همراه اعتباری می توانند با استفاده از این سرویس مبلغ اعتبار مورد نظر خود را به شماره دیگری انتقال دهند. برای این منظور از دو روش کد های میان بر (USSD) و تلفن گویای ۴۴۴ (IVR) می توان استفاده نمود.

 
 

روش کد های میان بر (USSD)
 
 

نحوه انتقال اعتبار :
 

 

در این روش با ارسال کد های میان بر با فرمت ذیل می توان اعتبار مورد نظر را انتقال داد:

 

 

# (********۹۸۹۱)شماره مشترک دریافت کننده *میزان اعتبار* رمز انتقال *۱۳۲*

 

 

 

سپس دگمه شماره  گیری را فشار میدهد.

 

پس از ارسال درخواست مشترک انتقال دهنده (َA) به شبکه، در صورتیکه شرایط مشترک برای انتقال اعتبار مطابق شرایط زیر باشد ؛پیامی به وی ارسال خواهد شد تا در صورت تایید آن توسط مشترک، انتقال انجام گردد.

 

شرایط مشترک برای انتقال اعتبار

۱. رمز انتقال صحیح باشد: برای دریافت این رمز، یک پیام کوتاه بدون متن به شماره ۸۹۱۰ ارسال تا رمز انتقال که عددی ۸ رقمی می باشداز طریق پیامک برای شما ارسال گردد.
 در صورت نیاز مشترکین می توانند کد رمز خود را از طریق تلفن گویای ۴۴۴ (IVR) تغییر دهند.

 مشترکین تلفن همراه در صورتی که تاکنون نسبت به تغییر رمز اقدام ننموده باشند می توانند رمز خود را ازطریق ارسال پیام کوتاه به شماره ۸۹۱۰  مجددا دریافت نمایند.

۲. مبلغ انتقالی: بین ۱۰۰۰۰ ریال تا ۱۰۰۰۰۰ ریال (۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ تومان) باشد و مشترک می بایست پس از انتقال اعتبار حداقل ۵۰۰۰ ریال اعتبار باقیمانده داشته باشد برای مثال جهت انتقال ۱۰۰۰۰ ریال مشترک می بایست حداقل ۱۵۴۰۰ ریال اعتبار داشته باشد. زیرا کارمزد این سرویس برای هر بار انتقال ۴۰۰ ریال می باشد.

نکته: به ازاء هر ۵۰۰۰ ریال اعتبار انتقال یافته، ۱۵ روز به زمان اعتبار مشترک  (B اضافه می گردد. برای مثال اعتبار در صورت انتقال مبلغ ۱۰۰۰۰ ریال مدت زمان ۳۰ روز به زمان اعتبار مشترک دریافت کننده اعتبار اضافه می گردد.

۳. قبل از شماره مشترک دریافت کننده اعتبار(B) حتما می بایست عدد ۹۸ با فرمت ذیل اضافه گردد:

 

۹۸۹۱xxxxxxxx

برای مثال شماره تلفن ۹۱۹۱۲۳۴۵۶۷ باید با فرمت ۹۸۹۱۹۱۲۳۴۵۶۷ وارد گردد.

 

پس از انجام موفقیت آمیز انتقال، برای مشترک انتقال دهنده (A)و دریافت کننده اعتبار (B)پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن انتقال ، مبلغ انتقال یافته و اعتبار جدید ارسال می گردد.

 

نکات قابل توجه:

·        در صورتی که مشترک انتقال دهنده (َA) در وضعیت خط صفر (Idle) ، قطع ، معلق (Suspend)، غیرفعال (Disable) ، لیست سیاه (BlackList) و یا سلب امتیاز(Pool) باشد امکان انتقال اعتبار وجود ندارد.

·        در صورتی که مبلغ مورد درخواست جهت انتقال با شرایط تعیین شده مطابقت نداشته باشد انتقال انجام نمی گردد.

·        پس از ارسال درخواست مشترک انتقال دهنده (َA) به شبکه ، پیامی به وی ارسال می گردد تا در صورت تایید آن توسط مشترک انتقال انجام گردد.

·        در صورتی که دریافت کننده اعتبار (B) بعلت اتمام مدت زمان اعتبار در وضعیت معلق (Suspend)باشد ، مبلغ مورد نظر به اعتبار قبلی وی اضافه گردیده و زمان اعتبار انتقال یافته نیز از همان روز انجام انتقال برای وی محاسبه و وضعیت مشترک فعال می گردد.

·        در صورتی که دریافت کننده اعتبار (B) بعلت اتمام مبلغ در وضعیت یکطرفه  باشد ، مبلغ مورد نظر به اعتبار وی اضافه گردیده و زمان انتقال یافته نیز به زمان اعتبار قبلی مشترک  (B) اضافه و وضعیت مشترک فعال می گردد.

·        در صورتی که دریافت کننده اعتبار (B) بعلت اتمام مدت زمان اعتبار در وضعیت غیرفعال (Disable) باشد ، مبلغ مورد نظر به مشترک (B) منتقل گردیده و زمان اعتبار انتقال یافته نیز از همان روز انجام انتقال برای وی محاسبه می گردد.

·        در صورتی که مشترک دریافت کننده اعتبار (B) در وضعیت خط صفر (Idle) یا سلب امتیاز (Pool) باشد امکان دریافت اعتبار وجود ندارد.

·        در صورتی که سیم کارت مشترک دریافت کننده اعتبار (B) قطع باشد انتقال انجام می گردد لیکن مشترک (B)  امکان دریافت پیام را ندارد.

·    در صورتی که مشترک دریافت کننده اعتبار (B) خاموش باشد انتقال انجام می گردد و پس از روشن نمودن تلفن همراه در صورتی که پیام ارسالی در شبکه موجود باشد پیام به وی تحویل می گردد.

·        هر یک از مشترکین تلفن همراه می توانند در طول یک روز حداکثر ۵ بار اعتبار خود را انتقال دهند.

·         حداکثر مبلغ قابل انتقال در طول یک روز ۱۰۰۰۰۰ ریال (۱۰ هزار تومان) می باشد.

·        هر یک از مشترکین تلفن همراه می توانند در طول یک ماه حداکثر ۳۰ بار اعتبار خود را انتقال دهند.

·        حداکثر مبلغ قابل انتقال در طول یک ماه ۵۰۰۰۰۰ ریال (۵۰ هزار تومان) می باشد.

 

تعاریف:

وضعیت خط استفاده نشده (Idle) : تلفن های همراه اعتباری با اولین تماس یا ارسال SMSفعال گردیده و تا زمانی که این اقدام توسط مشترک صورت نپذیرفته و مهلت اعتبار زمانی آن پایان نیافته باشد به عنوان تلفن همراه استفاده نشده (Idle) شناخته می شوند۰

معلق (Suspend): تلفن های همراه اعتباری با توجه به اعتبار موجود، در صورت اتمام مهلت زمانی اعتبار وارد وضعیت معلق (Suspend) خواهند شد.

غیرفعال (Disable) : در صورت اتمام مهلت زمانی و عدم تمدید اعتبار توسط مشترک (حداکثر طی ۲ ماه) تلفن های همراه اعتباری غیر فعال (Disable) خواهند گردید.

سلب امتیاز(Pool) : در صورت اتمام مهلت زمانی مرحله غیر فعال و عدم تمدید اعتبار توسط مشترک (حداکثر طی ۱۲ماه) تلفن های همراه اعتباری سلب امتیاز(Pool) خواهند گردید.

لیست سیاه (BlackList) : در صورتی که مشترک تلفن همراه اعتباری در وارد نمودن پین شارژ ، ۵ بار اشتباه نماید خط وی وارد لیست سیاه می شود.

قطع: در صورتی که خط مشترک در سیستم خدمات مشترکین قطع باشد.

توجه : مشترک گرامی مسئولیت انتقال اعتبار به خطوط دیگران، بر عهده ارسال کننده اعتبار می باشد لذا توصیه می گردد در حفظ و نگهداری از تلفن همراه و رمز عبور ۸ رقمی خود نهایت دقت را به عمل آورید.

 

 

جدول انتقال اعتبار :

 

مدت زمانی که به مشترک B اضافه می گردد (روز)
مبلغ قابل انتقال (ریال)
 
تا
 
از
 
۳۰
 
۱۰,۰۰۰
 
۴۵
 
۱۵,۰۰۰
 
۱۰,۰۰۱
 
۶۰
 
۲۰,۰۰۰
 
۱۵,۰۰۱
 
۷۵
 
۲۵,۰۰۰
 
۲۰,۰۰۱
 
۹۰
 
۳۰,۰۰۰
 
۲۵,۰۰۱
 
۱۰۵
 
۳۵,۰۰۰
 
۳۰,۰۰۱
 
۱۲۰
 
۴۰,۰۰۰
 
۳۵,۰۰۱
 
۱۳۵
 
۴۵,۰۰۰
 
۴۰,۰۰۱
 
۱۵۰
 
۵۰,۰۰۰
 
۴۵,۰۰۱
 
۱۶۵
 
۵۵,۰۰۰
 
۵۰,۰۰۱
 
۱۸۰
 
۶۰,۰۰۰
 
۵۵,۰۰۱
 
۱۹۵
 
۶۵,۰۰۰
 
۶۰,۰۰۱
 
۲۱۰
 
۷۰,۰۰۰
 
۶۵,۰۰۱
 
۲۲۵
 
۷۵,۰۰۰
 
۷۰,۰۰۱
 
۲۴۰
 
۸۰,۰۰۰
 
۷۵,۰۰۱
 
۲۵۵
 
۸۵,۰۰۰
 
۸۰,۰۰۱
 
۲۷۰
 
۹۰,۰۰۰
 
۸۵,۰۰۱
 
۲۸۵
 
۹۵,۰۰۰
 
۹۰,۰۰۱
 
۳۰۰
 
۱۰۰,۰۰۰
 
۹۵,۰۰۱

 

سرویس انتقال اعتبار ویژه مشترکین دائمی

سرویس انتقال اعتبار ویژه مشترکین دائمی

۱. شرح سرویس
سرویس انتقال اعتبار ویژه مشترکین دائمی (Postpaid۲Prepaid Balance Transfer) سرویسی جذاب است که به مشترکین امکان می دهد در زمانی بسیار کوتاه از خطوط دائمی برای خطوط اعتباری شارژ یا اعتبار منتقل کنند. به این ترتیب مشترکین اعتباری همراه اول می توانند علاوه روش های مرسوم تهیه شارژ، از طریق خط دائمی نیز شارژ خود را افزایش دهند. مبلغ منتقل شده در این سرویس در پایان دوره بر روی قبض مشترک دائمی ارائه می شود.

۲. شرایط احراز سرویس
سرویس انتقال اعتبار ویژه مشترکین دائمی نیاز به فعالسازی ندارد و به طور پیش فرض برای کلیه مشترکین دائمی به جز مواردی که در بند ۷ ارائه شده است، فعال می باشد. همچنین کلیه مشترکین فعال اعتباری می توانند از طریق این سرویس افزایش اعتبار دهند.

۳. روش انتقال
مشترکین می توانند با اتصال به سامانه پیامکی به شماره ۸۹۱۱ از این سرویس بهره مند شوند.

 

دستور انتقال اعتبار به شکل زیر است. این دستور باید به شماره ۸۹۱۱ ارسال شود:


شماره مقصد به صورت کامل با پیش شماره*مبلغ انتقال به ریال*رمز انتقال
مانند نمونه زیر


۰۹۱۹۱۱۱۱۱۱۱*۱۰۰۰۰*۱۲۳۴۵۶۷۸

 

۴. روش دریافت رمز انتقال
مشترکین می توانند با اتصال به سامانه پیامکی به شماره ۸۹۱۰ رمز انتقال خود را دریافت کنند. برای دریافت پیامک کافی است مشترکین یه پیامک خالی به شماره ۸۹۱۰ بفرستند.

 

نکته مهم


رمز انتقال برای هر مشترک، ثابت و غیرقابل تغییر است و مسئولیت مراقبت از رمز انتقال به عهده مشترک خواهد بود.


 ۵. فرایند انتقال اعتبار
مشترکین با ارسال یک پیامک خالی (یا هر پیامک دیگر) به شماره ۸۹۱۱ به وسیله یک پیامک راهنما در خصوص نحوه ی استفاده از این سرویس راهنمایی خواهند شد:

 

 

پیامک راهنمای سرویس انتقال اعتبار ویژه مشترکین دائمی


مشترک گرامی لطفا پیامک انتقال را به صورت زیر مانند نمونه از چپ به راست ارسال نمایید:
شماره مقصد*مبلغ*رمز
۰۹۱۹۱۱۱۱۱۱۱*۱۰۰۰۰*۱۲۳۴۵۶۷۸
مقدارهرانتقال باید ضریبی از۱۰،۰۰۰و بین۱۰،۰۰۰ تا۱۰۰،۰۰۰باشد. سقف انتقال ماهانه۱۰۰،۰۰۰ ریال میباشد. برای دریافت رمز یک پیامک خالی به ۸۹۱۰ ارسال نمایید.

 

پس از ارسال تقاضای انتقال اعتبار از سوی مشترک، سیستم درستی دستور، رمز، مبلغ و شماره مقصد را بررسی نموده و پس از آن، از مشترک مبدا به وسیله ی یه پیامک تائیدیه می گیرد:

 

 

پیامک دریافت تائیدیه از مشترک مبدا


مشترک گرامی، آیا مطمئن هستید که می خواهید مبلغ ۱۰۰۰۰۰ ریال به شماره ۰۹۱۹۰۰۰۰۰۰۰ انتقال یابد؟
لطفا در صورت تائید عدد ۱ و به منظور لغو دستور، عدد ۵ را ارسال نمایید.
(هزینه انتقال اعتبار ۴۰ تومان می باشد)

 

در صورت تائید توسط مشترک مبدا، انتقال اعتبار صورت گرفته و مشترکین مبدا و مقصد از طریق پیامک از انتقال اعتبار مطلع خواهند شد:

 

 

پیامک های انجام موفقیت آمیز انتقال اعتبار


مشترک مبدا (دائمی)
مشترک گرامی انتقال اعتبار به شماره۰۹۱۹۰۰۰۰۰۰۰ به میزان۱۰۰۰۰۰ریال با موفقیت انجام شد.

مشترک مقصد (اعتباری)
مشترک گرامی مبلغ۱۰۰۰۰۰ریال از شماره ۰۹۱۲۰۰۰۰۰۰۰به اعتبار شما انتقال یافت.

 

۶. هزینه انتقال اعتبار
هزینه هر انتقال اعتبار ۴۰ تومان می باشد.

۷. قوانین سرویس انتقال اعتبار
محدودیت ها و شرایط زیر برای استفاده از این سرویس در نظر گرفته شده است:
• مقدار قابل انتقال در هر تراکنش باید مضربی از ۱۰،۰۰۰ ريال و بین ۱۰،۰۰۰ و ۱۰۰،۰۰۰ ريال باشد.
• حداکثر قابل انتقال در هر ماه برای مشترکین دائمی ۱۰۰،۰۰۰ ريال است.
• مشترکین دائمی با رسیدن بدهی به ۶۰ درصد ودیعه شان، امکان استفاده از این سرویس را تا زمان وصول بدهی از دست می دهند.
• مشترکین دائمی با شرایط غیر نرمال (مانند تقسیط قبض، سیم کارتهای تست و اداری) امکان استفاده از سرویس را ندارند.
• مشترکین دائمی دارای خط با پیش شماره ۰۹۱۰ امکان استفاده از این سرویس را ندارند.